Citat.

Titta först bakåt om du vill spå framtiden.
Konfucius (555 f.Kr-479 f.Kr)


Om man inte känner till det förflutna, förstår man inte nutiden och är inte lämpad att forma framtiden.
Simone Weil (1909-1943)

ProXtrader@hotmail.se
Följ mina investeringar på facebook!

måndag 14 juni 2010

DJIA 14 Juni 2010




Börjar tjuvstarta lite på bloggen pågrund av att marknaden befinner sig i ett rätt intressant läge för spekulation. Den 19 Feb 2010 gick jag ut med att vi ev skulle få en våg 5 formation på DJIA som i så fall skulle ta indexet upp mot 11.300-11.500 med toppnotering någonstans runt 8-10 Maj. Vi fick se DJIA som högst i 11.258p i slutet April o har sedan dess gått ner till 9.750p som är botten för A-vågen o nu väntar jag mig en korrigering till 10.500-10.750 som blir toppen av B-vågen, C sätter jag till 8.700p beräknas till mitten Aug.
Jag pratar just nu om Primary cycle och mitt långsiktiga mål i Super cycle har jag 5.600-3.600p, nu i efterhand är jag rätt säker på att det blir 3.600 som blir målet, det blir i så fall samma längd som i A-vågen från 14.000p till 6.500p.

Var beredd på att gå ut ur marknaden helt inom loppet av 1-4 veckor, nu kommer nedgången!
Jag har nu skapat en användare på Facebook, följ gärna min trading där...

4 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka har saknat din sida,ja då kommer den vanliga frågan vad tror du om dollarn den närmaste tiden.
    Vänligen Penti

    SvaraRadera
  2. Tjena Penti, jag tror dollarn söker sig ner mot 7.60-7.70 - vi har ju dock en dubbeltopp formation här. Men börsen står inför en gigantisk sättning o dollarn kommer nog åka igenom motståndet ganska enkelt - jag tror vi ser dollarn i 10-12 kr i slutet året.

    SvaraRadera
  3. Trevlig hemsida och tack för att du lägger ut dina tankar och analyser, och kul att se att vi delar åsikter om framtiden. Tänkte följa din trading på facebook. Keep up the good work, och om framtiden... den som lever få se !!!

    SvaraRadera
  4. Absolut, det är bara att ansluta..:)
    Kommer att köra mer teknisk analys på aktier där, o på bloggen mer index relaterade. Vi får se om OMX vänder ner nu, hade ett reaktiondatum till den 15 Juni som topp på OMX...

    SvaraRadera