Citat.

Titta först bakåt om du vill spå framtiden.
Konfucius (555 f.Kr-479 f.Kr)


Om man inte känner till det förflutna, förstår man inte nutiden och är inte lämpad att forma framtiden.
Simone Weil (1909-1943)

ProXtrader@hotmail.se
Följ mina investeringar på facebook!

tisdag 9 mars 2010

DJIA 8 Mars

DJIA:
Nästa vecka kommer att bli spännande att se om DJIA orkar igenom 10.715 punkter.
Börsen styrs idag bara av tekniska sälj eller köp signaler - för inte har vi väl återhämtat oss från världens undergång redan nu?
Vi behöver se en ökad handelsvolym för att gå igenom motståndsnivån, orkar den det ser vi DJIA i 11.300-400 punkter runt den 10 Maj.
Men ju längre USA orkar knuffa upp börsen ju tyngre faller den senare - man kan inte bluffa marknaden hur länge som helst.

3 kommentarer:

  1. Hej,hur ser du på läget nu?Det har ju hänt en del sen sist.Saknar Din sida.Dollarn,Omx.

    SvaraRadera
  2. Jag ska komma igång igen med skrivandet efter sommaren. Men jag är inne på att vi har sett toppen för denna gång - DJIA fick sin våg 5 som slutade på 11.275 punkter vilket var bra nära mina utsatta mål. Det vi såg på OMX var en förlängning av våg 3 formationen o den avslutade våg 5 stod som högst 1065 punkter - var lite inne på att toppen ev skulle vara max 1050p. Hur som helst, dollarn fick verkligen fart under dom sista dagarna o hamnade på motsåndet 7.60 - ligger där idag o kommer säkert att ligga där ett tag till - 8.00 nästa steg. Börsen kommer säkert att vara väldigt volatil dom närmsta veckorna - men att dollarn ska orka vidare upp behöver börsen sätta sig mer o den har under kort tid tappat väldigt mycket. Jag siktar på att vi har DJIA i 8.600 punkter innan Aug o det är väl där någonstans jag kommer att börja om med bloggen. Ta inga långa positioner idag...

    SvaraRadera
  3. Tack !!
    Ser framemot att få börja läsa den igen.

    SvaraRadera