Citat.

Titta först bakåt om du vill spå framtiden.
Konfucius (555 f.Kr-479 f.Kr)


Om man inte känner till det förflutna, förstår man inte nutiden och är inte lämpad att forma framtiden.
Simone Weil (1909-1943)

ProXtrader@hotmail.se
Följ mina investeringar på facebook!

fredag 9 juli 2010

Re "Avgörande vecka"

Teknisk analys över DJIA:
Index bröt motståndet och fick reaktion upp under V.27 och gick till o med över min utsatta målkurs på 10.150p. DJIA stängde idag nästan på dagshögsta med låg volym på 10.198, just under det tekniska motståndet på 10.200. Dow kommer under V.28 att få en reaktion ner och jag har tagit mig friheten att sätta ut nivåerna redan innan:) Så ni vet hur ni ska trada under veckan. Har en feeling i att det här är det sista vi ser av Dow o dess smått otroliga hämtning från botten nivåerna 2008. Reaktionsdatum från toppen till den nya botten sätts till 2011-11-15.
Happy trading!

2 kommentarer:

  1. Räknar du med att dollarn vänder och börjar sin resa upp eller skall vi ned mer?Var ligger nästa stöd?
    Tackar o bockar
    Ds

    SvaraRadera
  2. Dollarn tror jag avslutar sin nedåt trend under V.28, som lägst kan den spika på 7.40. Tror själv att det är bra köp till PPM nu när börsen kommer att sättas på prov o folk vill ha säkrare investeringar som tex dollarn. Jag har själv bara dollar i min PPM idag...lycka till!

    SvaraRadera