Citat.

Titta först bakåt om du vill spå framtiden.
Konfucius (555 f.Kr-479 f.Kr)


Om man inte känner till det förflutna, förstår man inte nutiden och är inte lämpad att forma framtiden.
Simone Weil (1909-1943)

ProXtrader@hotmail.se
Följ mina investeringar på facebook!

torsdag 22 juli 2010

Börjar bli less på följetången "avgörande vecka"



OMX fortsätter förbi alla tekniska motstånd o har efter det här 1055 (23.6% fibo) bara i så fall ett motstånd kvar - 1066p.
Efter det finns det ingen återvändo, då kommer vi i så fall att få se OMX klättra vidare mot 1150p om inte dessa motstånd kan hålla nere index.
Avgörande blir nog morgondagen o vad som kommer fram om stresstesterna - skulle det visa sig att marknaden tolkar detta som positiva nyheter så kommer min utsatta riktkurs för OMX att inte infria sig under lång tid.
Ni som har följt bloggen vet vad jag har satt för nivå på OMX i mitten Aug.

5 kommentarer:

  1. Hej min vän,hur ser läget ut?Hur går det för dollarn,tycker den ser svag ut,skall den långt ner?
    Eller tror du den vänder här i krokarna.
    Det var 10000 dollar frågan.
    Ha det bra,och fortsätt att skriv.
    DS

    SvaraRadera
  2. Ja du, jag sitter här o förvånas varje dag. Tittar just nu på DJIA o 10.500, jag vet inte vad jag ska tro om detta motstånd knäcks.
    Själv sitter jag med säljwurrar o dollar, o måste erkänna att det lutar mot att jag måste säkra hem i några positioner om det visar sig att börsen fortsätter sin resa upp.
    Det är för tidigt att säga vad som händer - men ta bara en titt på samtliga av världens börser - dom visar upp samma formation, tydligt dead cross!
    Slutet av veckan - början nästa vet vi nog hur det går...

    SvaraRadera
  3. 10000 dollars frågan tycker jag är - vart är toppen? För så länge vi går upp, går dollarn ner...så enkelt är det:)

    SvaraRadera
  4. siktar på att dollarn når 7.10 innan vi vänder...

    SvaraRadera